NOTA DE L" AUTOR:

L’ AUTOR D’ AQUEST BLOG NO ES FA RESPONSABLE DELS DANYS A LES DIFERENTS SENSIBILITATS QUE PUGUI OCASIONAR LA SEVA LECTURA I AL MATEIX TEMPS RECONEIX LA SEVA CONDICIÓ DE MARGINAT SOCIAL I ES DECLARA LLIURE DE L’ OBEDIENCIA ESCLAVA A LES NORMES DE BON GUST. SI, PER EXCES O PER DEFECTE, NO HE ESTAT SUFICIENTMENT SENSIBLE EN QUALSEVOL SENTIT SEXISTA, RACISTA, CULTURALISTA, NACIONALISTA, REGIONALISTA, ETNOCENTRISTA, FAL.LOCENTRISTA, ETC. O AMB PERSONA FEMENINA, POBLE OPRIMIT, MEDI AMBIENT, CULTURES MINORITARIES, QUALSEVOL ALTRA MENA DE PREJUDICI ENCARA PER BATEJAR, DEMANO DISCULPES. A LA RECERCA DEL DESEMVOLUPAMENT D’ UNA SOCIETAT LLIURE DE PREJUDICIS I PURGADA DE LES INFLUÈNCIES DEL SEU DEFECTUÓS PASSAT CULTURAL HE COMES BEN SEGUR MÉS D’ UN ERROR ".

( Texte inspirat en el llibre: “Contes per a nens i nenes politicament correctes”, de James Finn Garner, traducció de Quim Monzó i Maria Roura, Editorial Quaderns Crema )

The Psycho Hamster .


dimarts, 8 de gener de 2008

CHARLES BUCKOWSKI, GENI DE LA MULTITUT

"Me gustan los hombres desesperados, hombres con los dientes rotos y los destinos rotos. También me gustan las mujeres viles, las perras borrachas, con las medias caídas y arrugadas y las caras pringosas de maquillaje barato. Me gustan más los pervertidos que los santos. Me encuentro bien entre marginados porque soy un marginado. No me gustan las leyes, ni morales, religiones o reglas. No me gusta ser modelado por la sociedad".

CH. B.

Joan Manel, et dedico aquest post. La veritat es que jo no podia passar per la vida sense llegir res d' en Charles Bukowski. No es que m' hagi llegit tots els seus llibres, però he de reconeixer que m' ha impactat. A continuació un "poupourri" de tot el que he anat trobant per internet ...... No podia faltar en aquest blog ......


Reseña biográfica


Poeta y novelista norteamericano nacido en Andernach, Alemania, en 1920, trasladado a Los Angeles, EE.UU., en 1922. El traumático ambiente familiar que soportó en su infancia lo convirtió en un joven de carácter conflictivo, amante del alcohol y de la vida bohemia, costumbres que sólo abandonó por períodos muy cortos de su vida. Algunos estudios de arte, periodismo y literatura fueron la base para iniciar su carrera literaria, publicando los primeros poemas a la edad de treinta y cinco años. Su obra, unas veces realista y brutal, y otras, tierna y sentimental, está representada por más de treinta publicaciones entre las que se destacan: "Crucifijo en una mano muerta" 1965, "Cartero" 1970, "El amor es un perro del infierno" 1974, "La senda del perdedor" 1982, "Shakespeare nunca lo hizo" 1990, "Peleando a la contra" 1991 , "La última noche de la tierra" 1992 y "El capitán salió a comer y los marineros tomaron el barco" 1994. Falleció en 1994.


Charles Bukowski lee "El genio de la multitud"



Otros videos en youtube:
Subtitulos en castellano:
Factotum (escena final subtitulada)


El hombre de los ojos bonitos
http://www.youtube.com/v/HcSOH5EG6zw&rel=1








Una chica que te los lee en castellano:
El genio de la multitud
http://www.youtube.com/v/p32Podbv5cY&rel=1

Y ni siquiera podemos llorar


En V.O.
Bukowski reads "The Secret of My Endurance"
http://www.youtube.com/v/iCrn1LDDoRc&rel=1


Estas web valen la pena, fotos y poemas:
http://www.elortiba.org/bukow.html



Poemas e insultos en mp3:
http://www.esnips.com/web/bulowskiIII/

Salut,

¿Vols comentar?

Entrades populars