NOTA DE L" AUTOR:

L’ AUTOR D’ AQUEST BLOG NO ES FA RESPONSABLE DELS DANYS A LES DIFERENTS SENSIBILITATS QUE PUGUI OCASIONAR LA SEVA LECTURA I AL MATEIX TEMPS RECONEIX LA SEVA CONDICIÓ DE MARGINAT SOCIAL I ES DECLARA LLIURE DE L’ OBEDIENCIA ESCLAVA A LES NORMES DE BON GUST. SI, PER EXCES O PER DEFECTE, NO HE ESTAT SUFICIENTMENT SENSIBLE EN QUALSEVOL SENTIT SEXISTA, RACISTA, CULTURALISTA, NACIONALISTA, REGIONALISTA, ETNOCENTRISTA, FAL.LOCENTRISTA, ETC. O AMB PERSONA FEMENINA, POBLE OPRIMIT, MEDI AMBIENT, CULTURES MINORITARIES, QUALSEVOL ALTRA MENA DE PREJUDICI ENCARA PER BATEJAR, DEMANO DISCULPES. A LA RECERCA DEL DESEMVOLUPAMENT D’ UNA SOCIETAT LLIURE DE PREJUDICIS I PURGADA DE LES INFLUÈNCIES DEL SEU DEFECTUÓS PASSAT CULTURAL HE COMES BEN SEGUR MÉS D’ UN ERROR ".

( Texte inspirat en el llibre: “Contes per a nens i nenes politicament correctes”, de James Finn Garner, traducció de Quim Monzó i Maria Roura, Editorial Quaderns Crema )

The Psycho Hamster .


dimarts, 19 de juny de 2007

PETER PUNK, NOSTALGIA DELS '80

Navegant per Internet m’ he trobat al meu amic “Peter Punk” i m’ he posat nostàlgic, he començat a supurar malenconia, i perquè no dir-ho fins i tot he trempat rememorant els bon moments que vaig passar fullejant els meus “vibores” pecaminosos i recordant els bons moment amb la Ana, la Kampanilla, la princesa hippy…… les nimfòmanes …….aaaaahhhhhh, quins moments ... !!! flashbacks undergrounds estil "twin peaks" lynchnians amb una forta càrrega emotiva i alcohòlica….. recordo les inacabables rondes de canyes de cervesa dels sortidors sense fons de la Pizzeria Rivolta al carrer Hospital, i l’ ambient lumpen que es respirava en alguns “antros” del Barri Xino …. De vegades m’ arrastraven fins a Sidecar i Karma, i si tenies l’ aguant fins i tot qual espasme nerviós o acte epilèptic podies entrar al Popov …… eren els moments de la coneguda “moguda madrilenya” – Radio Futura, Siniestro Total, Semen Up, El Ultimo de la Fila, Alaska …..- i et llevaves amb resaka i amb la sintonia de “La Bola de Cristal” ……..… ”good times killing me”, “els bons temps m’ estan matant” ( cançó cajun interpretada amb acordeon per Natham Abshire ) ……

Collons !!!….. tot això m’ ha passat per llegir aquest article :


El moko ke kamina sobrevuela tu ciudad :

Por alguna misteriosa razón, a todos por año nuevo nos da por arreglar cosas. Algunos se plantean arreglar su vida, y otros nos quedamos en fines un poco mas modestos, como arreglar un poco la casa. Y en eso me encontraba yo el otro día, concretamente poniendo orden en mis estanterías, cuando tropecé con algunos viejos comics ochenteros .........

Us estalvio una part de l' article, teniu la totalitat en aquest enllaç:
http://www.mondofriki.com/?p=185#more-185

Ciertamente, Peter Pank no de movía por las calles de Santa Koloma o el Barrio Chino barcelonés, sino que habitaba en la isla de Punkilandia, caricatura del país de Nunca Jamas de la versión Disney del clásico Peter Pan, un universo plagado de punkis, rockeros, hippies y ninfómanas.

En el primer album, Peter Punk (1984) la historia comienza como en el clásico, cuando Peter va a buscar su sombra, que se ha escondido en casa de Ana. Después de pelearse con su sombra, con gran despliegue de violencia gratuita, Peter se lleva a Ana y sus hermanos a Punkilandia, con la sana intención de desvirgarla. A partir de aquí, se sucederá la acción a un ritmo alucinante y alucinógeno. La princesa de los hippies, un putón verbenero de mucho cuidado, ha sido secuestrada por el Capitán Tupé y sus rockers. Peter la rescata, pero Ana, a su vez, sera secuestrada por las terribles ninfómanas que la someterán a una sesión sadomasoquista. peter la rescata y se la lleva a su escondrijo para pasarsela por la piedra, desatando las iras de Kampanilla, de la princesa hippy, de sus colegas los deskarriados, de los hermanos de Ana… los deskarriados se unirán a los rockers en la caza de su antiguo lider, y a su vez recibiran el apoyo de los hippies y las ninfomanas. El album termina con el linchamiento de Peter Pank.


En el segundo album del personaje, El Licantropunk (1987), se parodia el genero de terror. Peter Pank es convertido en zombi por el amo del neoterror para que acabe con el conde Drácula, su enemigo, que ha huido de Transilvania y se ha refugiado en Escocia. En esta historia se cruzara con mods, skins y góticos. Una vez vencido Dracula, Peter muere, pero su fantasma reclama venganza. Dracula y el fantasma de Peter lideraran el asalto a la mansión del amo del neoterror, que acaba devorado por los zombis. Peter resucita y regresa a Punkilandia.

Cierra la trilogía Pankdinista! (1990) titulo homenaje a los míticos The Clash. Punkilandia ha caído en poder de los pijos. Peter habrá de liderar a las distintas tribus urbanas para acabar con los pijos y conseguir que en Punkilandia vuelva a reinar la anarkia. En este album, los hippies se han convertido en heavies, y aparecen por primera vez referencias al hip-hop. También hay referencias políticas, en la misma linea que otros autores del underground hispano como Azagra empezaban a popularizar en sus páginas.

En resumen, Peter Pank nos proporciona una excelente visión del universo estético más chungaleto de los 80. algo que ahora que esta de moda la nostalgia, siempre va bien. Que no todo era glam en aquellos días, señores.

+ info:
http://es.wikipedia.org/wiki/Peter_Pank

Aqui unes vinyetes ampliables "clickant" :





¿Vols comentar?

Entrades populars