NOTA DE L" AUTOR:

L’ AUTOR D’ AQUEST BLOG NO ES FA RESPONSABLE DELS DANYS A LES DIFERENTS SENSIBILITATS QUE PUGUI OCASIONAR LA SEVA LECTURA I AL MATEIX TEMPS RECONEIX LA SEVA CONDICIÓ DE MARGINAT SOCIAL I ES DECLARA LLIURE DE L’ OBEDIENCIA ESCLAVA A LES NORMES DE BON GUST. SI, PER EXCES O PER DEFECTE, NO HE ESTAT SUFICIENTMENT SENSIBLE EN QUALSEVOL SENTIT SEXISTA, RACISTA, CULTURALISTA, NACIONALISTA, REGIONALISTA, ETNOCENTRISTA, FAL.LOCENTRISTA, ETC. O AMB PERSONA FEMENINA, POBLE OPRIMIT, MEDI AMBIENT, CULTURES MINORITARIES, QUALSEVOL ALTRA MENA DE PREJUDICI ENCARA PER BATEJAR, DEMANO DISCULPES. A LA RECERCA DEL DESEMVOLUPAMENT D’ UNA SOCIETAT LLIURE DE PREJUDICIS I PURGADA DE LES INFLUÈNCIES DEL SEU DEFECTUÓS PASSAT CULTURAL HE COMES BEN SEGUR MÉS D’ UN ERROR ".

( Texte inspirat en el llibre: “Contes per a nens i nenes politicament correctes”, de James Finn Garner, traducció de Quim Monzó i Maria Roura, Editorial Quaderns Crema )

The Psycho Hamster .


dimarts, 23 de gener de 2007

EN EL COR DE LES TENEBRES VS APOCALYPSE NOW ( Redux)


M’ agradaria recomanar-vos un llibre i una pel·lícula:

Si esteu interessats en ambdues, us recomano primerament llegir el llibre i desprès visioneu la pel·lícula. Cal dir-vos, que la pel·lícula es una adaptació lliure del llibre, com podeu llegir a les crítiques; es una pel·lícula bèl·lica ambientada al Vietnam enlloc del Congo, “made in Hollywood” i per tant comercial, tot i que es una obra mestra per molts cinèfils i afegir que en aquesta nova versió “redux” s’ ha ampliat amb 42 minuts i s’ han inclòs escenes que la “producció” va considerar poc comercials en la seva primera estrena. Potser molts de vosaltres considerareu que no tenen res a veure el llibre i la pel·lícula i probablement teniu una gran part de raó, en el meu cas, considero que ambdues, son excepcionals.
Salut,
The Psycho-Hamster


El Cor de les Tenebres, de Joseph Conrad

Sinopsi d’ una exposició que es va fer al Palau de la Virreina i que malauradament em vaig perdre:

En 1902, Joseph Conrad publica íntegrament El cor de les tenebres, una història obscura sobre el viatge del mariner Marlow per les aigües d'un gran riu africà. La seva missió: anar a la recerca d'un agent europeu, Kurtz, un brillant home d'empresa que havia embogit enmig de la jungla. Amb el temps, aquest relat de cobdícia, deliri i fastig existencial s'ha considerat una de les anàlisis més convulses sobre l'esperit colonial d'Occident. Molts escriptors i artistes s'han capbussat en els remolins d'aquesta història: des d'Orson Welles fins a Edward Said, passant per Apocalypse Now de Francis F. Coppola.
Conrad ens parla d'homes blancs que s'enfronten a les incongruències dels seus propis mètodes. La conquesta de l'Àfrica negra sempre s'ha presentat públicament com una obra civilitzadora: cal treure els seus pobles de les tenebres, de la bruixeria i de les guerres tribals. Stanley o Livingstone apareixen en el nostre imaginari com a exploradors d'un continent obscur, intrèpids aventurers que amb un entusiasme aclaparador van iniciar la "il·luminació" d'Àfrica, que encara continua. Però les tenebres, certament, no fan res més que enfosquir la realitat: el colonialisme ha pertorbat Àfrica fins al punt de provocar un desastre on la guerra, el "bandidatge social", la corrupció governamental i l'espoli són la norma diària d'una gran part d'africans.D'entre els vint grups industrials més grans del nostre temps, la meitat es van formar a partir de les riqueses africanes. Catalunya també va veure néixer i créixer grans corporacions i grans fortunes a partir de la colonització africana i americana. Els hereus d'aquest espoli són avui homes d'empresa, polítics i líders d'opinió de la nostra societat, i nosaltres continuem consumint cacau i cafè. Tanmateix, els nous exploradors, amb somnis apressants per la falta de futur, arriben a les costes d'Europa després de fer milers de quilòmetres creuant mig Àfrica.
Qui és Kurtz? Quina és la seva tragèdia? Kurtz és un home que no suporta la mentida i decideix "baixar del barco". Però és també un assassí que viu en l'horror. Quan i on comença la mentida? On són les tenebres? Rellegir El cor de les tenebres avui suposa viatjar a les fonts del colonialisme global. L'ivori ha donat pas al coltan dels mòbils i els missioners deixen pas a les ONG, però els paradigmes d'una relació desigual i criminal sembla que es mantenen.

"Apocalipsis Now redux"
He trobat aquesta sinopsi:
EE.UU., 1979/2001, 205
Dirección: Francis Ford Coppola
Producción: Kim Aubry y Francis Ford Coppola
Guión: Michael Herr, Francis Ford Coppola y John Milius
Fotografía: Vittorio Storaro
Música: Carmine Coppola
Montaje: Walter Murch y Richard Marks
Protagonistas: Marlon Brando, Robert Duvall, Martin Sheen, Laurence Fishburne, Dennis Hopper, Harrison Ford, Scott Glenn, Frederic Forrest y Sam Bottoms.

SINOPSIS
"Veintidós años después de presentar su más célebre película, Francis Ford Coppola recupera cuarenta y nueve minutos de metraje eliminados en su estreno por razones comerciales y nos muestra, completamente remasterizado, todo el esplendor de una de las obras cumbres de la historia del cine.
LA HEMOS VISTO Y NOS PARECE QUE...
"THIS IS THE END, BEAUTIFUL FRIEND..." No era originalmente “Apocalypse Now” una película más de género bélico, en este caso del machacadísimo Vietnam, y en la versión “Redux” lo es aún menos. Tan impactante, brutal y desasosegadora como resulta la original desde la primera hasta la última escena cada una de las veces que la revisitamos, la nueva versión de la película basada, en líneas muy generales, en la novela de Joseph Conrad “El Corazón de las Tinieblas”, profundiza aún más en las atormentadas almas de los protagonistas, planteando abiertamente el eterno conflicto entre lo que se puede entender como el bien y el mal en el caldo de cultivo más propicio para los excesos del horror y la locura y en el que casi cualquier comportamiento es excusable. Ya lo dice el Coronel Kurtz (Marlon Brando): “Como un caracol arrastrándose sobre el filo de una cuchilla... y sobreviviendo”. Y Jim Morrison sobrevolando nuestras cabezas.
"AND ALL THE CHILDREN ARE INSANE..." En Apocalypse Now Redux, el Capitan Willard (Martin Sheen) sale bastante más del río que le conduce a través de la selva y de la guerra hacia el desquiciado Kurtz, en lo que se convierte en una búsqueda interior, ofreciéndonos F.F. Coppola una imagen de Willard más amable con sus compañeros de viaje y consigo mismo en las nuevas escenas que se incorporan a la película, como pueden ser la de la tabla de surf, la de las chicas Playboy y la escena de la plantación de los franceses. Con la incorporación de estas escenas y alguna más que fueron eliminadas de la versión original supuestamente por "razones comerciales" se pretende y se consigue dar un enfoque menos bélico a la cinta. Hace poco más de veinte años, para los americanos no resultaba nada "comercial" una imagen de sexo en absoluto explícito o una velada crítica sobre las mentiras de la guerra, pero si lo eran las de los ataques con napalm o los disparos a quemarropa. Kurtz de nuevo: “Enseñan a los chicos a lanzar fuego sobre la gente pero no les permiten escribir la palabra ‘fuck’ en los aviones”. Imprescindible.
+ info:

¿Vols comentar?

Entrades populars